Tudás útja félmaraton

2013.11.11 12:38

Október végén egy Futapest fordulón voltunk Palotáson. A csapatot Judák István barátom és én képviseltük, de voltak még többen nógrád megyei csapatok képviseletében. 2 táv volt 3.8 km és 12.6km. Én a hosszabbat István a rövidebbet választotta és repesztett 14 percen belül. Ezzel megszerezve az elökelő 7. helyet a 202- fős mezönyben. Itt Langer Olivér  3. lett és Egri Balázs nyert pályacsúccsal. Mindössze 00:12:26 kellett neki a 3.8 km abszolválásához. 

A hosszabb távon edzöm kiadta az utasitást. Sebestyén DR. úrral kell menni végig. Utúlag jó döntésnek bizonyult. elején elszaladtak és 6.-7.-8. helyen mentünk hárman. egyenletesen mentünk végig. 3 km-nél már utól is értünk egy versenytársat , majd leakadt és a mi "bolyunk" 3. embere is 4 km-nél kicsit belassult. Igy ketten mentünk egészen 10 km-ig. 9-nél kapaszkodtunk fel a dobogóra és mentünk tovább.10 km-nél 00:36:51-nél jártunk, az enyhén hullámos szántóföldeken át vezetö terepen.

Ezek után nem éreztem magamban sok eröt h. küzdjek a 2. helyért és becsoszogtam a doki mögött 18 mp-vel a 3. helyen

igy 00:46:14 kellett a 12.6 km-hez terepen ez 00:03:40-es átlagtempo volt.

 

Itt mondott a doki egy jó versenyt. ami kicsit felkeltette az érdeklödésem. a Tudás útja félmaratont. Egy hét kalimpálás után, egy hetet edzettünk erösebben, majd a verseny hete sem ugy sikerült ahogy tervztem, de elmentünk és nem bántam meg, sőőőt várom a folytatást.

Nem kezdtem erösen törekedtem rá . végig egyenletesen fáradjak el és ne halljak meg a végére mint az elsö félmaratonomon Ausztriában. Meg sem próbáltam menni a dokival és Széll Tomival sem. Szép lassan engedtük el öket és mentók a 3:35 körüli km-eket.

00:17:54-es 5 km-el kezdtünk, Nagyvárad térröl le a Dunapartra és ebben már volt rakpart is, de itt még hátszél volt. Egész jó kis sor állt össze. Hasonló képességü futókból. 10 km-nél néha már 7-8 fősre duzzadt a sorunk. 10 km-nél 00:36:28-nál jártunk. itt már erösen szembeszélben futottunk visszafelé, Déli irnyba a Pesti rakparton. 12 km-nél( 00:44:10) kezdtem kicsit érezni h. lehet nem birom végig ezzel a sorral. De mikor hátranézve láttam h. a többiek sem túl fittek a nagy szélben, eröt vettem magamon. közben Csontos Imi és Margitszigeti csapattársa is leakadt. 5-en maradtunk 14 km-re. mikor Mester Bálint kis tempót váltott ahogy mentünk át a Petőfi hidon Budára. ott felfutottam rá és összezártunk. újból 5-en voltunk. Majd ezt még gy követte, akkor már csak egyedül értem fel, de elkezdtünk beszélgetni és 17 km-nél megint együtt voltunk 5-en.  A Rákóczi hid közepén, ahol átbukik az út én ott kezdtem el tempót menni, sikerült a teljes sort leakasztani, igy az utolsó 3.5 kmt egyedül tettem meg.20km-nél sikerült egyéni csúcsot menni 74perc 8 mp volt Véleményem szerint nem mentem nagy tempót csak éppen nem lassultam. utolsó 3 km 00:03:37, 00:03:44, 00:03:34 lett. 

A vége 21.1km-en 78 perc 4 mp volt, saját mérés. (00:03:42 tempo) egy kicsi még maradt is bennem, max fél perc.az elején visszafogott versenyzéssel. 

Várom a folytatást :)

Széll Tomi is hatalmas egyéni csúcsot futott. 75 perc 33mpt. 3:35-ös tempó a 21 km-en!!!

István pedig a 6km-es távon szerezte meg a absz.6. helyet.

Félmaratonon 490-en rajtoltak el és ebböl 479-en fejezték be.

Tomi absz. 15. kat. 5. helyet

Nekem absz. 19. kat. 7. helyet sikerült elcsipni.

Remélhetöleg ennél már csak erösebb lesz a csapatunk :)