Sérülés utáni Hegyi tréning Bükkben Zivatarban

2013.06.30 10:05

A MAHFUSZ kupasorozat elsö Ózdi állomása után egy hazai versenyre készültem. A Palóc Olümposznak is nevezett Karancsra kellett felfutni. A felkészülés olyan jól sikerült, hogy már verseny elötti héten sikerült megfutni az elözö évek gyözteseinek idejét. Lehet ez volt a baj, vagy a vereny hetében a munka és sport aránya. Nagyon keveset sikerült mozogni azon a héten. 3.1 km-el és 225m szinttel a lábamban már közel 50 m hátrányom volt, ugy hogy 2 km-nél még én vezettem ennyivel. Éreztem hogy ez nem az én napom és fel is adtam, nem vagyok büszke rá de igy történt. Felsétáltam és közel 6 perccel gyengébb idövel mint az edzésen 3. helyen érkeztem Bakos Gerivel, aki nyert már ide versenyt. Nem is akármilyen idövel, pályacsuccsal keróval 00:22:36 alatt sikerült abszolválnia a 4.7 km-t 445m szinttel. Verseny végére sikerült ugy rendesen lesérülnöm. Igy 12 nap teljes pihenö következett (futás szempontjából), mert visszatért a bal lábamba a csonthártyagyulladás. Ez volt juni 9.-én és csak 22.én mertem ujra próbálkozni a futással. 22.-e óta összesen 4 edzésem volt. 

Ugy álltam a rajthoz, hogy ez a mai 17km 654m szinttel egy állóképességi edzés lesz. Külön inditották a Maraton OB résztvevöit.  A 25.5-17 és 8.5 km indult egyszerre. Távtól függöen 1-2-3 kört kellett teljesiteni. vonalvezetés tetszett. maraton ezen a pályán igazán embertpróbáló lehetett. 2 km sikkal indul a kör, majd egy 1.5 km nagyon meredek emelkedö átlag 15% ez a maratoni távosoknak 5x , aztán fenn kis sik majd nagyon meredek lejtök következtek. a pálya vége felé még két rövidebb kb 400m hosszu emelkedö volt.

szintrajz mérföldben és lábban értendö( egy kör 8.5 km és 327m szint volt)

 

Én a MAHFUSZ sorozatba tartozó 17 km-en inultam. Visszafogott tempóban teljesitettük az elsö két km sik szakaszt. András mögött 10-11. helyen haladtunk. Mi voltunk az üldözök mert 9-en elszakadtak. és mintegy 30m elönyre tettek szert az elsö km-ben, de ez a sik szakasz végére eltünnt.Tomi közben elörre keveredett és mindenkit leszakitva haladt az élen egyedül. Az emelkedön éreztem h. a sikon vitézkedö ellenfelek kezdenek fáradni, mert elég hagosan vették a levegöt a helyenként 20%-ot megközelitö kaptatón. Saját normál tempómban haladtam kb 90%-on és sorban kerültem ki az embereket addig amig a sor elején találtam magam. fé perc után megkezdtem egyedül Tomi üldözését. Még a hegy tetö elött sikerült utolérni. Megbeszéltük mivel én nem vagyok top formában és nem voltam biztos benne ,hogy végig birom, hogy menjünk együtt a 2. kör hegy aljáig. Majd onnan ott hagyhat. De a pályán a lefelé vezetö út nagyon meredek és technikás volt. Igy Tomi nem jött akkora tempót mint én a lejtöben. Elsö körröl igy egyedül az élen érkeztem 8.5 km 327m szinttel 37 perc 48mp lett,második kör elsö két km-je a sik nem esett jól, a hegy aljától pedig özönvizszerü zivatar volt. az uton patakként folyt lefelé a viz és abban kellett felfelé futni. Aki ismer az tudja, hogy rajtam  vagyis a motivációmon a szélsöséges idöjárás javit.

Tisztán látszik hogy strandidö volt :) (Széll Tomi a 2. kör hegy tetön)

2. körben a hegyre fel már közel egy perccel gyengébben mentem, de a saras extrém lejtöben sikerüt még 3 mp javitani az elözö idömön (mindkettö leggyorsabb idö volt)

2. köröm 00:39:44 lett igy 1ór0 17perc 32 mp lett a végére. Nagyon örültem az eredménynek. 

Összességében 6 szakaszt mértek, az elsöt leszámitva mindenhol enyém volt a leggyorsabb idö.  Salgótarjánból 4 versenyzö (Vágvölgyi Ildikó, Telek András, Széll Tamás és jómagam) volt mindenki minimum kategóriagyözelemmel, Széll Tomi és én a Saját távunk abszolut gyözteseként tértünk haza.

Csapat a verseny után ...

 

Remélem sérólésmentesen tud mindenki tovább készülni...