Hegyifutó OB

2014.07.23 08:40

Múlthét végén kiváló futó időnek egy kicsit sem mondható 35 fokos hőmérséklet várt minket vasárnap a 11 órás Parád-Mária képoszlopnál lévő rajtnál.

A pálya adottságaiból kiindulva (10.4 km és megközelitőleg 900m szintemelkedés) nekem a cél csak az lehetett, hogy magamból a jelenlegi maxot hozzam ki a csapat érdekében. Mert csapatversenyt is hidettek ahol a csapatok első 3 beérkező emberének helyezési számát adták össze. A csapat Széll Tamás, Szőlős András, Telek András és jómagam.

Pálya vonalvezetése nagyon tetszett. szinte végig emelkedett. Az első 5 km-ben cirka 350m szintfelvétel volt. A pálya második felében viszont jöttek a technikásabb sziklás, gyökeres felfelék 550m szinttel.

Rajt előtti tervek mivel a csak felfelé versenyeket nem éppen nekem találták ki, egy órán belüli időt terveztem magamnak. Tudtam ha túl erősen kezdek úgy lepattanok a hegyről , hogy Starjánig hempergek lefelé :) Igy az óvatos kezdés mellett döntöttem. Első km-em 00:03:54 volt. kb 30. helyen kezdtem ami 1 km-nél már 20 körül volt. 1.2km-től végig terepen haladtunk. Féltávnál (5km 00:25:21 volt 350m szinttel) 5-6 km között egy Jól futható rész volt ami edzésen nagyon tetszett ennek ellenére nem éreztem azt hogy jól menne. Itt a körülötetem lévők sorrendje már nem változott. Rajnai Tamást és Gerlei Tamást üldöztem. A pálya számomra legnehezebb részén 6.2-8 km között Gerlei Tomi ellépett egyedül. A pálya adottságai miatt őt már csak a Sifelvonó emelkedőjén láttem.  8-9.8 km között volt egy eleinte hullámos, technikás majd enyhén emelkedős futható rész itt sikerült felérni Gerlei Tomira. Aki a meredek siratófalakat jobban birja és jött a sifelvonó emelkedő. Az adta meg mindenkinek a kegyelemdöfést :) kb 300m és 70m szint eleje még 45-50% is volt a vége már laposabb futhatóbb, de ott már igazából mindegy volt :) 

Végül 00:58:04 alatt sikerült teljesitenem a 10.4 km kb 900 szinttel, amivel előző héten még elégedett is lettem volna de verseny után ugy éreztem, hogy a verseny hetében történő felkészülésemben és verseny eleji túlzott óvatosságomban 1 perc benne maradt.

Nagyon jó verseny volt. Igazából aki él és futott már terepen ott volt. Jó volt ilyen erős mezőnyben verenyezni. :)

Sérülésből visszatérő Széll Tamás a csapat oszlopos tagja újból bebizonyitotta a tavalyi Tátry running tour után hogy mennyire megy neki a Hegyi( hegyre fel) futás :)

00:53:46 alatt száguldott fel a hegyre abszolút 9. helyen, nem gyenge embereket szorongatva maga előtt :) Nagyon örültem hogy ilyen jól teljesitett sok kihagyás után!

Szőllős András 01:01:05- ös idővel jött kategóriája 2. helyén az M35-ben

és még mindig nincs vége:) Szintén Salgótarjáni Papp Ildikó is remek teljesitményt nyújtva jött a nők között a 3. helyre!

OB férfi futam:(42 induló)

 

 0:50:23 1 Kovács Ádám Milán h  Szeged MVSI

 0:51:10 2 Fonyó Sándor h  Veszprém VEDAC
 0:52:00 3 Harsányi Tamás h  Nyékládháza MVSI

 0:53:46 9 Széll Tamás h  Salgótarján Zenit SE

 0:58:04 14 Csontos László h  Salgótarján Zenit SE

 1:01:05 19 Szöllős András h  Salgótarján Zenit SE 

  1:10:09 33 Telek András h  Salgótarján Zenit SE

 

OB női futam: (17 induló)

 

 

 0:58:20 1 Merényi Tímea h  Taksony Bp. Honvéd
 0:59:24 2 Zoltáni Tenke h  Corsier
 1:03:20 3 Papp Ildikó h  Salgótarján Salgótarjáni AC