Fülek cross,Városi bajnokság, Ózdi terepfutás...

2013.05.31 11:23

Duatlon OB-k után egy hetet pihentem és szinte csak regeneráló edzéseim voltak. A 10-40-5 km jelenlegi edzettségemhez képest nagyon hosszunak bizonyult, igy muszály volt pihenni. Pihenöhét végén két versenyen álltam rajthoz. Szombaton Fülek crosson(terepfutás). Vasárnap pedig mtb városi bajnokságon.

 

Fülek cross az elözö évekhez képest kicsit hosszabb volt. 13.4km volt a táv, nem kevés szintkülönbséggel. elsö 3 kmt elszakadva a  mezönytöl dobogós pozicióban tettem meg. 3 km-nél 00:10:26-os idövel kezdtünk. Ami a Kaszói sprint távú OB-tól 10mp-vel volt lassabb kilométerenként. De jelen állapotomban ez is elég volt, söt sok. ! 4 km-nél leszakadtam az élen álló 3-asról és jött a neheze. 4és 9 km között sok nehéz meredek emelkedö tette izgalmassá a versenyt. Itt hátrébb is csúsztam mivel nem edzettem terepen egy métert sem. 10km még szüken 40 perc 9 mp-re sikeredett.Onnantól még a feladás is megfordult a fejemben, de nem adhattam meg a lehetöséget a többieknek, hogy egy hellyel elörébb végezzenek :) Igy nagyon szenvedve de befutottam.

Idöm 13.4km-en 00:54:19 lett,  00:04:03-as km-eket jelentett átlagban

További eredmények abszolút tekintetében. 4 Salgótarjáni indulóból rajtam kivül mindenki a kategória dobogó tetején állt! :)

 

por PlaceSt.No. Vezetéknév Név Klub / közösség  születési év. állami kategória  idő
1 17 Kuběj Tamás HU Az Rózsahegy 1992 ENG A 00:47:55
2 40 Pocklan János ŠK Hrachovo 1973 ENG B 00:48:40
3 45 Kotman Boris Vidiná 1983 ENG A 12:51:30
                 
7 39 Csontos László Zenit, Salgótarján 1988 HUN A 00:54:19
8 41 Telek András Zenit, Salgótarján 1960 HUN C 00:56:12
                 
11 54 Papp Ildikó Nord sport, Salgótarján 1982 HUN A 00:57:28
                 
36 67 Vágvölgyi Ildikó Salgótarján 1966 HUN F 01:08:43
                 

 

Ezekután másnap átmozgatás céljából indultam az MTB városi bajnokság elsö fordulóján, Gedöc tetön.

4db 2.5 km-es kört kellett abszolválni. Kicsit megnehezitette a dolgunkat a verseny elött leszakadó esö. Igy elég extrém volt a nyomvonal szintvesztös része :)) Mivel terepkerékpározáshoz zéró technikai tudásom van, igy amatörben indultam. Utolsó helyre álltam be. 4 kör alatt sikerült egy pár embert megfogni igy 3. helyet sikerült elcsipni.

 

Rákövetkezö héten már egy erös hetet terveztünk, de sorozatos lábsérülés miatt nem sikerült abszolválni a tervezett hetet, de sikerült egy 5 napos 74 kmt, ami jelen állapotomban bizakodásra ad okot.

Aztán múlthét végén újból versenyeztünk. Ózdra látogattunk a Terep félmaraton OB-ra ott rövidebb távon indultam a 11.4 km-en ami MAHFUSZ sorozat elsö állomása volt. Lábam még a bemelegités közben is fájt. De valahogy versenyre mindig sikerül kikapcsolni a fájdalmat :) Örülnék ha ezt a jó tulajdonságomat át tudnám valahogy vinni az edzésekbe is és nem 5 perces km-eket mennék a sik pályán :)

11.4km-es oda-vissza pálya volt. féltávnál volt egy forditó. Végig hullámos, rövid meredek dombokat tartalmazott. Összesen 12-t.

Elsö volt a legnehezebb 400m-töl 1200mig egyfolytában meredek felfelé volt. Itt túlélés volt a cél és nem belemenni semmi örültségbe, mert eggyütt rajtoltunk a Félmaraton OB versenyzöivel. Én végig csak a saját távom 3x-os bajnokára figyeltem. Végig nagy tempót diktált és nem esett jól, de tudtam hogy nem szabad leszakadni. Késöbb kiderült megérte küzdeni az elején, 3.5 km környékén érezhetö volt a tempó csökkenése az eggyik húzódás tetején.Gondoltam magamban...Hol máshol , ha nem itt kell támadni. Igy is tettem.

Itt álltam elösször az élre és egy iramváltással sikerült pár méter elönyre szert tennem. Aztán ezt a pár métert tartottam féltávig. A forditónál 5.7km-nél cirka 60m elönyöm volt. Nem mertem odáig nagy eröt vinni bele mert nem biztam magamban, hogy végig birom és Olivért sem tudtam milyen formában van és mit tartogat még számomra a végén. Ez a megfontoltság uralta az egész versenyem. visszafelé végig egyenletes tempóban sikerült kicsit még növelni az elönyömet.

Befutóhoz ugy érkeztem ,hogy volt eröm sprintelni is még. :)

00:44:15 alatt sikerült abszolválni a távot,ez 00:03:53-as átlagtempo a közel 300m szintkülönbséggel.

Salgótarjániak ismét jól mentek. Rövidebb távon 3 versenyzö az elsö 4-ben, valamint 3 kategória gyözelem egy 2. hely.

Félmaraton OB-n pedig Papp Ildikónak köszönhetöen bronzérem jutott Salgótarjánba!!!

Ez úton is Grat neki :))

 

11.4km abszolut férfi                                                            11.4km abszolut nöi

1. Csontos László            Zenit SE        00:44:15                   1. Vágvölgyi Ildikó        SAC            00:59:57

2. Langer Olivér                SAC             00:45:09

3. Dorner László              Eged FC.       00:46:04                   Félmaraton OB 21.1km abszolut nöi

4. Telek András               Zenit SE        00:47:25                 1. Merényi Timea                BP Honvéd        01:32:21

                                                                                          2. Juhász- Staicu Simona   MKSK               01:40:49

                                                                                          3. Papp Ildikó                    SAC                  01:44:11