Évértékelés 2013

2013.12.01 19:01

Körülbelül pont egy évvel ezelött kerestem meg Telek András barátomat azzal a nagy kéréssel, hogy szeretném ha az edzöm lenne. Nagy örömömre elsöre igent mondott és igy tavaly november közepén elkeztem András utasitásai szerint edzeni. Semmit nem tudtam igérni neki biztosra. Csak azt, hogy edzeni szeretnék és ha tehetem versenyezni is. Ennek tekintetében nem tud(t)unk hosszú távra előre készülni semmire sajnos.

 

Elsö szintfelmérést egy hét után, négy edzéssel a hátam mögött végeztem. Ez 10 km volt pályán 00:36:46 ra sikerült. Ami gyenge futóképességeimhez mérve bizakodásra adott okot egészen a másnap délutánig mikor is észrevettem, hogy a lábam nem ugy müködik mint ahogy én szeretném. Visszatért a lábfejembe egy olyan fájdalom amit még 2010 február 28.-án szereztem egy 63 km-es téli terepfutás alkalmával. Ennek akkor nagyon nem örültem. Egy hónapon keresztül csak heti 1-2 laza kocogás volt a kivilágitatlan kerékpárúton a sötétben. Sérülés december közepére elmúlt és két hét edzés után álltam rajthoz Szlovákiában Losoncon egy 10 km-es utcai futóversenyen. Ott 00:36:58-at sikerült futnom ezzel a 9. helyet szereztem meg. 

Januárban és februárban folytattam az edzéseket a Nyugat- Németországi sikságon, általában este sötétben.Ekkoriban sem ment zökkenömentesen igy a készülésben van egy kis hullámvasút. 

Március végén indultam az elsö versenyemen idén. Gazdagréten egy 10km-es terepversenyen sikerült 00:39:56-ot futnom és bejönni a 3. helyen.

Innentöl kezdve besürüsödtek a dolgok. Egy hónapon keresztül kicsit több energiát fektettem az edzésekbe is. 

Áprilisban elindultam az évadnyitó Duatlonversenyen Abonyban. Tanulva az eddigiekböl. Egy visszafogottabb elsö futás után keróztunk egy nem túl eröset és az utolsó számben dölt el minden. 3. helyet sikerült itt elcsipni. Látszott a mezönyön még ,hogy pár nappal ezelött még nem kicsit fagy volt és nem nagyon lehetett még gyorsan bringázni. Idö itt még órán kivüli volt 4 perccel.

 

Ezt egy rövidke 5 napos kerékpáros edzötábor követte a Garda tónál. Szerencsétlenségünkre egész héten rossz idö volt és esö is esett. Ennek ellenére ugy gondolom nem volt hiába való. 5 nap alatt sikerült 400km-t tekerni, megközelitöleg 4000 szinttel . Futás itt háttérbe szorult 38 kmt futottam.

Hazaérve Andrással megkezdtük a Duatlon szimulációs edzések sorozatát. Ezek nagyon jó hatással voltak rám. 

A Sprint távú országos bajnokságon sikerült kategória 3. Abszolút 14. helyet megszerezni.Bő 2 percet javitva ezen a pályán ment eddigi legjobb időmön. 00:56:42 volt az 5-20-2.5km

Bizalomra adott okot , hogy 00:16:27 alatt sikerült abszolválni az elsö 5 km-es futást és 40-es átlagot tekerve bringán az utolsó futásra elég fitten érkeztem. Jól müködtek a lábaim utolsó futáson is. 

Ezekután elindultam a rövid távú országos bajnokságon is. Itt már dupla ekkora távot kellett teljesiteni azaz 10-40-5 kmt és nehezebb dombos pályán. Ez a verseny volt az idei év első nagy csalódása. Futás egész jól ment. 6-7. helyen jöttünk, 00:36:40 volt a 10 km dombos terepen. Ami utánna jött az ...na az volt a halál. Úgy mentem végig a kerós pályán mint egy tolószékes csiga. Nem mertem erösebben menni, mert nagyon komoly állóképességi probléák voltak. Sikon éppen kibirtam volna normális tempóban ezt a versenytávot, de itt körönként 2 komolyabb emelkedö tarkitotta a pályát és 4 kört kellett menni.

Csak az volt a cél hogy befejezzem. 2 óra 11 perces idövel sikerült beérnem abszolút 17. kategória 3. helyre.Ennél már csak jobb lehet! :)

Ezekután fáradtan egy szlovák cross futáson voltam abszolút 7. kategória 4. helyre érkeztem. Aztán kis pihenés következett majd edzés és Ózdi Terep félmaraton országos bajnokság keretein belül megrendezett 11.4km-es futamon sikerült bejönnöm Olivér előtt az első helyen, aki nem mellesleg 4x nyert már itt. Igy ennek az eredménynek egy kicsit örültem. 

Ózdi befutó...Itt már egyedül.

Következő verseny Felsőtárkányban volt. Itt eléggé szélsőséges körülmények között versenyeztünk. Ami nekem csak kedvezett. A pálya nem volt könnyü 2 db 8.5 km-es kört kellett megtenni, összesen 654m szintkülönbséggel. 

Picit nehezitette még a dolgunkat az özönviz szerüen ránkzúduló eső. Mindent összevetve jó verseny , sikerült nyernem.

Ezekután két rontott kisérlet következett. Az egyik még nyáron Rövid távú terepfutó OB. Itt a nagyon rövid táv és a sok szintküönbség nem igazán feküdt nekem.

A másik a szeptember közepén megrendezésre kerülő Terepduatlon Országos Bajnokság volt. Itt a kerós pálya volt számomra kicsit technikás. Sőt nem kicsit. az első futás utáni 2. helyemet a kerós szakasz végére sikerült a 19.-re " javitani" Itt már tudtam hogy soha többé terepduatlon :)

Aztán kis pihi volt és csak Október elején áltam rajthoz egy félmaratonon az Ausztriai Grieskirchenben. Különösebb rákészülés nélkül. csak kiváncsi voltam mit tudok ha nem edzek sokat alapon. A terv 80 perc volt, de nem sikerüt csak 83 perc 25mp-re. Valamilyen szinten tulajdonitható a körönként 2 km meredek emelkedönek összesen 2 kör volt. Részben pedig az edzettlenségnek. Nagyon jó hangulatú verseny volt.Gyengébb idö ellenére nem voltam csalódott hisz abszolút 3. helyen sikerült megérkezni.

Grieskirchen befutó...

Következő héten Szlovákiában Breznickyben versenyeztünk terepen. Sikerült megszerezni az abszolút 2. helyet és a csapat többi tagja is szuperül teljesitett. Még egy gyözelem és egy 3. hely a mérleg.

Azutá sem volt sok idö pihenni. következö héten a Nógrád megyei Palotáson versenyeztünk. Ott már kezdett valami kis javulás látszódni bennem. 00:46:14 alatt sikerült teljesiteni a 12.6 kmt kis hullámokkal tüzdelt erei utakon és sikerült elhozni az abszolut 3. helyet.

Itt elhatároztam hogy a kevés edzés ellenére márpedig idén még futok félmaratont méghozzá Tudás útját. Ehez(is) nagyszerü segitséget kaptam Telek Andrástól. cirka 1.5 hetet készültem kimondottan erre a versenyre. Igy nagy csodára nem lehetett számitani.Nagyon visszafogott elsö 10 km után jól ment a második 10 és utolsó 3 km-en még sikerült tempót váltani és külön idövel beérni a bolyomtól. 78 perc 4 mp alatt.

Ezek után egy héttel már magamhoz képest nagyon jól müködtek a lábaim és rajthoz álltunk Tomival a szlovákiai Nová Dedina-n a Žuhračská sedemnástka  elnevezésü 17km-es és 430m szintkülönbséget tartalmazó versenyen 62 percen belüli idövel beérni és sikerült elhozni Tomi révén a 2. nekem pedig a 3. helyet.

Ime a szintraz...Mindent elárul

November végén még egy rövid gyors versenyen indultam Budapesten a Mezei OB nyilt futamban sikerült gyözni. Innentöl pedig jöhet a pihenés és alapozás a következö évre. Ha minden jól megy akkor még egy versenyen állok rajthoz idén, méghozzá amivel kezdtem a versenyzést tavaly. A Losonci 10 km-es utcai futáson.

Összességében elégedett vagyok ezzel az évvel. A kevésből próbáltuk kihozni a maximumot. Azt hiszem sikerült is . Idén ennyi volt bennem. Lessz még jobb is :)